Trädgårdsträning

Tänk stort, man tager vad man haver!

Kanske har du ingen studsmatta på tomten, men du kanske har en bänk eller ett berg osv. Öppna ögonen och se dig omkring, vi är omringade av möjligheter till rörelse det gäller bara att upptäcka de. Och du som bor i lägenhet ta dig ut till en park, skog eller favoritrundan du har och lägg in övningarna där. 

Dagens snabba ute-pass bestod av:

Uppvärmning – gräsklippning 😉 

Utfallsgång 14 x 5

Knäböj med hopp 10 x 5

Armhävning mot studsmatta 10 x 4

Dips mot stol 10 x 4  

Mountain Climbers mot stol 10 x 4  

Tåhävning i trappen 10 x 4

Ännu ett pass avklarat medan barnet varvade att lekte vid sidan om, träna tillsammans med mig samt agera fotograf. Brukar du få med dig dina barn på träningen? Det verkar vara väldigt uppskattat, i alla fall av våra tre som älskar att vara med på all sorts träning och rörelse. Jag tror att en del av oss bara får bli bättre på att bjuda in barnen i de aktiviteter som går. Samtidigt som att man ibland behöver få köra sitt egna race ostört. Mixen tror jag är ett vinnande koncept, vad tror du? 

 

Slutligen ett hett tips till dig!

Barnen fungerar också jättebra som vikter, anpassa bara till rätt typ av muskelgrupp efter vikt. Jag kan lova dig att ni även aktiverar magmusklerna i och med allt skrattande! 😉 

 

Ta hand om dig,
//Nathalie

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras