Träningslistan – 14 frågor om mina träningsrutiner

Jag hittade denna lista hos Anna Lissjanis och tyckte den var rolig så här kommer mina svar.

Träningslistan – 14 frågor om mina träningsrutiner

  1. Vad har jag i öronen när jag tränar?

Oj det är allt mellan himmel och jord, beroende på träningsform och humör. Tex vid styrketräning och spinning vill jag ha något lite tyngre, peppigt med bra beat i. Vid yoga har jag 2 spellistor på Spotify jag använder mig av just nu. ”Yoga music” och ”YogaGirl90” heter de. Så bra!

  1. I min träningsväska?

Den är alltid färdigpackad och innehåller samma saker varje gång. Bl.a. hörlurar, hänglås, vattenflaska, svetthandduk, skor efter träningsform, badlakan, necessär, hårborste och snoddar, tights, träningsstrumpor, sport-bh och linne/ t-shirt, rena kläder.

  1. Favoritmuskel?

Det måste nog ändå vara hela benen, jag gillar starka ben!

  1. Mål med min träning? 

Att ha roligt, utsöndra endorfiner som gör mig lycklig och nöjd, vara frisk, stark och för att klara vardagen obehindrat även om 20, 30 och 40 år. Målen med min träning har definitivt ändrats med åren och kommer säkert att göras igen. Förr var det för att ändra vikt, förändra, forma om osv, men idag har mitt mindset ändrats, till det bättre enligt mig!

  1. Favoritövning?

Hmm, det varierar hos mig. Men jag måste ändå erkänna att jag har en hatkärlek till burpees, en grym övning som tränar hela kroppen och är ruggigt effektiv! Annars olika typer av knäböj. Gillar lättillgängligheten i dessa 2 övningar, att det går att göra vart som helst och i olika varianter.

  1. Mina inspirationskällor?

Massor! Men inom träning och hälsa är det bl.a. Sabina Dufberg, Erika Kits- Gölevik, Loffsan och Pischa.

  1. Då mår jag som bäst?

När jag får vara nära havet, det är så rogivande, läkande och energifyllt. Såklart även när jag får vara med mina nära och kära och när vi alla mår bra. När jag får uppleva nya spännande platser. Även efter ett grymt svettigt och roligt träningspass gärna tillsammans med andra!

  1. Favoritkonditionsträning?

Spinning

  1. Favoritidrott?

De flesta typer av gruppträning, cirkelträning, styrketräning, yoga, ridsport.

  1. Favoritmellis?

Ägg, keso, kvarg, granola, knäcke med pålägg, makrill, kesoplättar, fruktsallad, proteinchokladbollar och kaffe bl.a.

  1. När tränar jag allra helst?

På förmiddagen om mitt schema tillåter det. Yoga gör jag helst på morgonen innan frukost för att väcka kropp och sinne, det är magi för mig!

  1. Favoritlivsmedel?

Kyckling, lax (älskar varmrökt lax), ägg, keso, kvarg, kaffe, nötter och såklart all typ av choklad! 😉

  1. Detta tränar jag allra helst i?

Ett par tunnare tights med hög midja som sitter på plats under hela passet, sport-bh som ger ett bra stöd, en något lösare topp, träningsstrumpor och ett par bra skor anpassade efter rätt typ av träning.

  1. Hur ser en perfekt träningsvecka ut?

Det är olika beroende på hur det övriga schemat ser ut. Men absolut att börja dagen med en stunds yoga innan frukost, ha mina klasser (2 spinningpass, zone, tabata, seniorklasser och ATC) sen min egna styrketräning 2 pass/ vecka. Det vore optimalt för mig.

 

 

Har ni några andra frågor så är det bara att ställa de så kommer svaren i ett senare inlägg, det vore kul! 

Kramar Nathalie

2 kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras