Oktober-utmaning/ uppmaning

Oktober-utmaning x 3

Är du sugen på nya utmaningar eller uppmaningar som jag också kallar det? Här har vi 3 punkter att fokusera på den kommande månaden. Jag vill inte skapa någon stress eller press, utan tvärt om. Finna ett inre lugn och att i slutet av månaden kunna utvärdera hur det känns. Jag hoppas du är med mig?

 

– Skärmfritt från klockan 20

Idag är det inte ovanligt med sömnproblem, en av anledningarna kan vara att vi matas med information, intryck och allt skrollande på skärmen enda in tills lampan släcks och det är dags att sova. Hjärnan har fullt upp att sortera och tankarna går förmodligen på högvarv. Att bestämma sig för en tid där skärmtiden ska upphöra inför kvällen/ natten kan underlätta att lättare komma till ro och få en god natts sömn.

– 10 000 steg/ dagen

Det är knappast någon nyhet att rörelse gynnar oss med en rad positiva effekter. 10 000 steg/dagen är vad som länge har rekommenderats så låt oss samla ihop dessa steg dagligen. Men egentligen är inte antal steg i sig det viktiga, här kan vi räkna in cykling och annan vardagsmotion, det handlar om att vi behöver bli mer medvetna om att röra på oss. Hellre lite och ofta än att vara stillasittandes en hel dag för att sedan avsluta dagen med en långpromenad. Så upp och hoppa, ta tillfällena när de ges!

– Börja dagen med 2 solhälsningar och säg en positiv sak om dig själv

Börja redan när du stigit upp ur sängen att ge kropp och knopp kärlek. Säg en positiv sak till och om dig själv och gör 2 solhälsningar i lugnt tempo för att väcka kroppen. Registrera och observera hur kroppen känns, men lägg inga värderingar i det. Var snäll mot dig själv.

Där är 3 utmaningar för oktober och som du märker är det inga tidskrävande utmaningar i sig, utan jag vill att både du och jag ska boostas med bra energier! Så vad säger du, hänger Du på?

Kram Nathalie

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras